T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ATAŞEHİR - Ataşehir Emlak Konut Ortaokulu

ECO SCHOOL 2024 - 2025

 

 


ATAŞEHİR EMLAK KONUT ORTAOKULU

2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

EKO-OKULLAR PROJESİ

1.DÖNEM YAPILAN ETKİNLİKLER


 

2024-2025 Eğitim-Öğretim yılında Eco School projesi etkinlikleri ve çalışmaları devam etmektedir. 1. Dönem etkinlikleri olarak öğrencilerimiz;

  • Okul ve bahçesinin biyoçeşitlilik haritasını çıkarıldı ve Eko-Okul panosu ve diğer merkezi alanlarda haritayı sergilendi.
  • Yaşanılan bölgedeki hayvan türlerini araştırıldı.
  • Okul bahçesinde hayvanlar için su, beslenme ve barınma imkanları oluşturuldu.
  • Yerli tohum bankası-tohum toplama programları oluşturup ilgili türleri isimlendirerek okulda herkesin görebileceği bir alanda sergilendi.
  • Çevre sorunlarının kapsamını anlatan ve sürdürülebilir yaşam pratiği geliştirmeye yönelik su, iklim değişikliği, biyolojik çeşitlilik vb. konularında farkındalık arttırıcı film, belgesel izletildi.
  • Mevsimine göre beslenmenin insan sağlığı ve doğa açısından önemini araştırıldı.
  • Öğrencilerle kantin ya da marketten alarak tükettikleri paketli gıdaların içerikleri okundu, bu maddeler hakkında konuşuldu.
  • Okulun su kullanımının değerlendirildi ve su kullanım haritasının çıkarıldı.
  • Okuldaki tüm muslukların kontrolü yapıldı, damlayan musluk tespit edilmedi.
  • Okul temizlik ekibini suyun verimli kullanımı konusunda eğitildi.
  • Evlerde su kullanımı ve tasarruf tedbirleri ile ilgili poster hazırlanıp sunum yapıldı.
  • Okulumuza, Ataşehir Belediyesi Çevre ve İklim Değişikliği Müdürlüğü tarafından atık yönetimi konusunda çalışan bir uzman öğrencileri bilgilendirme semineri yaptı ve öğrencilerin ilgili pratikleri konunun uzmanından öğrenmesi sağlandı. Öğrenciler atölye çalışmalarına katıldılar.
  • Sınıflar ve okulun belirli bölgeleri için okulda üretilen atıklara uygun geri dönüşüm kutularını temin edildi. Atık kutularının hangi atık türüne ait olduğunun anlaşılır olmasını sağlandı. Atıkların doğru yönetilmesini takip edecek sorumlu öğrenciler belirlendi.
  • Öğrenciler meyve atıklarından kompostlama yaparak gübre elde ettiler.
  • İklim değişikliği kavramını araştırıp sebepleri ve bireysel ve toplumsal bazda yapılabilecekler hakkında bir çalışma yapılıp kısa film izletildi.
  • Gerçekleştirdiğimiz tüketimlerin “istek” mi, “gerçek ihtiyaç” mı olduğunu araştırıldı, bu konuda tartışmalar yapıldı.

24-01-202524-01-202524-01-202524-01-202524-01-202524-01-202524-01-202524-01-202524-01-202524-01-202524-01-202524-01-2025

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 24.01.2025 - Güncelleme: 24.01.2025 16:18 - Görüntülenme: 239
  Beğen | 0  kişi beğendi